Narciso Rodriguez – For Her Fleur Musc

Narciso Rodriguez – For Her Fleur Musc

Narciso Rodriguez lanceerde onlangs Fleur Musc For Her, een variatie op zijn eerste parfum uit 2004. “Fleur musc was born from my desire to create a fragrance with the heart of musc surrounded by warm rich pink flowers which creates a unique rose.” aldus Rodriguez. Het resultaat is een elegant, klassiek aandoend parfum dat doet vaaglijk denken aan lipstick (rozen + viooltjes) maar niet te zwaar wordt dankzij de weelderige pioenroos en roze peper die het geheel tot een mooi, gevitamineerd, lichtrozig geheel liften.

de compositie

Een crowdpleaser in die zin dat het een lichte variatie is op een cultparfum dat de signature scent is geworden van velen, maar allerminst ‘makkelijk’. De amber in de basis maakt dat deze geur bv. niet voor mij is – de noot wordt altijd heel overheersend op mijn huid, ik kan die niet goed verdragen. Bij anderen ruik ik Fleur Musc dan weer heel graag. Hey, parfum dragen blijft een beetje als de liefde: de chemie (letterlijk) zit goed of niet. Wanneer je merkt dat het “niets voor mij” is, wil dat niet zeggen dat je de geur niet alsnog kan appreciëren wanneer anderen hem dragen. :)

Voor mij is het vaaglijk mannelijkere Narciso Eau de Toilette (blogpost) een betere match. Nog steeds een compositie van rozen en muskus, maar op een basis van cederhout en vetiver.

top: roze peper
hart: rode rozen, pioenroos, muskus
basis: patchouli, amber, violet

(origineel: top van rozen en perzik, hart van amber en muskus, basis van sandal en patchouli)

De campagne

Carmen Kass door Inez & Vinoodh

De campagnefoto voor Fleur Musc (hierboven, op het doosje rond het flacon) is heel herkenbaar. Het portret (Carmen Kass) dat  Inez Van Lamsweerde en Vinoodh Matadin bijna vijftien jaar geleden maakten voor het debuutparfum is dan ook één van de meest iconische campagnefoto’s in de industrie. Romantisch, klassiek en minimalistisch, classy maar toen vooral fris en nieuw: moderne renaissance. “When we shot the campaign, it was a time in advertising when models were loaded with products – bangles, bags on each arm. I wanted something that was simple and pure.” vertelt Rodriguez.
Model Carmen Kass keert telkens terug in de campagne van een nieuwe flanker, d’r haar anders maar de houding herkenbaar: zelfverzekerd chin up, de hals verleidelijk gekromd. Rodriguez: “I am inspired by women who project strong personalities, who carry themselves with pride and who radiate femininity – through the visual, I wanted to express the real grace and beauty from the inside out.” Een sterke, hedendaagse boodschap.

campagnefoto 2003 / origineel & flankers

bij de parfumerie
€55/30ml edp, €82/50ml edp, €110/100ml edp

Meer Joliette

1 Comment

  • Manon
    9 maanden ago

    Ik vind de flacon wel erg gaaf. Ben benieuwd naar de geur.

Leave a Comment

Leave A Comment Your email address will not be published

Handpicked door Lisha

Liefste lezer, door deze website te gebruiken, stemt u toe met het gebruik van cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close