Ici Paris XL stelt eigen verzorgingslijn voor

Ici Paris XL is on a roll. Laatst kwamen ze nog met een eigen bad-, douche- & body-lijn. Ondertussen is er ook een aanbod aan IPXL beauty tools. Nu volgt een hele verzorgingslijn onder eigen label.

Waarom een eigen lijn

Ici Paris XL voelde dat er een markt voor was. Een hele groep klanten heeft nood aan een bereikbare verzorgingslijn. De klanten van de parfumerie-keten zijn er in alle soorten: ze kopen luxe skincare bij hun favoriete filiaal, maar ook delish designer make-up en fancy parfums. Vaak bevindt een klant zich in één van deze drie groepen. Zo zijn er geregeld klanten die klagen over een foundation, omdat ze er pukkels van zouden krijgen. Na een gesprek in de winkel blijkt dan snel dat ze gaan slapen zonder het gelaat te reinigen. IPXL is van mening – en delen we die mening niet allemaal?! – dat wanneer je investeert in een luxe make-up product, je ook je huid moet onderhouden! Good basic skincare, honeys! Vandaar dat een eigen kwalitatieve maar budget-vriendelijke verzorgingslijn zich opdrong.

De doelgroep

Het spreekt voor zich dat het niet de ambitie is van IPXL om klanten af te snoepen van de grotere luxe merken. Want uh … dat verkopen zij namelijk ook, ha! Dus de trouwe Chanel, Dior of Clarins klant wordt aangespoord vrolijk die producten te shoppen die ze altijd al heeft gebruikt. Nee, de doelgroep van deze lijn zijn:
– jongeren
– de parfumklanten die geen skincare kopen
– de apotheekklanten die een meer luxe textuur willen
– mensen die budgetgebonden zijn en bijvoorbeeld wel parfum en/of make-up bij IPXL kopen, maar hun verzorgingsproducten in de supermarkt

Punt is om deze doelgroep te laten ontdekken wat skincare is. Daarom is het professionele advies in-store zo belangrijk ! 80% van de klanten weten namelijk niet eens welke huid ze hebben. Gewoon naar de supermarkt lopen en at random een crèmepje uitkiezen? Eh, niet zo’n strak plan.
Omdat de producten voor een instap moeten zorgen, werd de lijn eenvoudig gehouden. Ze is gebaseerd op drie belangrijke, basic rituelen: reinigen, hydrateren en verzorgen. Daarenboven werd getracht ze zo budget-proof as possible te houden. Geen mass-market, geen luxe : value for money!

Budget-proof

Het doelpubliek van de IPXL verzorgingslijn (d.w.z. minus de skincare junkies) houdt van luxe, maar is niet van het type dat meteen €200 uitgeeft aan een nieuwe dagcrème. Daarom werd getracht de producten een aantrekkelijke luxe textuur en geur mee te geven, maar de kosten van de verpakking te drukken. En omdat het een huismerk is, zijn er ook geen tussenpersonen: de spullen worden in de eigen winkels verkocht. Op die manier is het IPXL gelukt om de prijs onder de €20 te houden.

Onze naam staat er op, dus dan moet het goed zijn. Als we moeten kiezen tussen een betere verpakking of een beter product, dan kiezen we voor het product!

De producten worden ontwikkeld door een bekende Europese producent, in kwalitatieve laboratoria.
De producten bevatten geen minerale oliën, geen parabenen en geen allergenen.

De producten zijn te koop bij Ici Paris XL filialen.

Prijzen:
reinigingsproducten tussen €3,95 en €9,95
hydraterende producten €14,95 (anti-aging €19,95)
dissolvant €4,95 en handcrème €5,95

Ondertussen ben ik een aantal van de producten aan het testen.
De review volgt binnenkort.

Meer Joliette

11 Comments

  • K
    5 jaar ago

    Hallo,

    Wie gebruikt deze producten?

  • Tanja
    6 jaar ago

    Kan niet wachten op het review! Ben heel erg benieuwd naar de producten, heb ze al een paar keer in de winkel gezien…

  • Yv
    7 jaar ago

    Ik shop trouw mijn luxe cremes, en sla deze over, hihi. Een nieuwe jeans kan je kopen, maar een nieuwe huid is lastig..Investeren in mijn huid is daarom geen overbodige luxe :lick:

  • 7 jaar ago

    Ben alvast erg benieuwd naar je reviews ^^

  • liesbetv
    7 jaar ago

    Wow, vrij goedkoop! Ik heb binnenkort een nieuwe reinigingsgel nodig, dus ik wacht op je review ;)

  • Amalla
    7 jaar ago

    Nice, ik houd van goede huismerken :)
    Heb alleen meestal niet de neiging om 15 euro uit te geven voor dagcreme..

  • 7 jaar ago

    Dat klinkt zeer interessant. De prijzen klinken aantrekkelijk :D

  • 7 jaar ago

    Benieuwd naar de reviews!!

  • 7 jaar ago

    Klinkt goed, ben er nu wel nieuwsgierig naar! :)

  • 7 jaar ago

    Ik ben ook wel benieuwd naar je review! :D

  • 7 jaar ago

    interessant….. ik ben namelijk zo’n apotheekklant die best een luxe textuur wil.
    ik kijk uit naar je review!

Publiceer jouw comment

Publiceer jouw comment Het mailadres wordt niet vermeld.

Liefste lezer, door deze website te gebruiken, stemt u toe met het gebruik van cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close