Menu & Search
Hema doet Glossier: who’s B.A.E.?

Hema doet Glossier: who’s B.A.E.?

Ok. Dus. Hema heeft 130 nieuwe producten uitgebracht onder het nieuwe label B.A.E. en … tja. Iedereen ziet het, iedereen zegt het, want het is gênant duidelijk waar ze de mosterd hebben gehaald: Glossier. Dat is het supersuccesvolle merk van OG blogger Emily Weiss, opgestart in 2014 (fun fact: da’s vier jaar nadat ze begon met haar blog Into The Gloss). Het merk is nog steeds niet beschikbaar in België en Nederland, maar wie al eens op het internet gaat – wilde gok: 100% van de B.A.E. doelgroep – en heeft zitten kwijlen over de mooie, kwalitatieve Glossier spullen, kan nu dus een lauw afkooksel halen bij de Hema. Hoera!

Glossier

Ik overdrijf allicht, maar ik ben emotioneel. Beide merken liggen me nauw aan het hart. Kijk, het is helemaal niet schokkend dat een highstreet merk een succesvol duurder merk kopieert, dat gebeurt de hele tijd. Ik gebruikte zelf nog een Revolution London palette in deze blogpost, wat een dupe is van het Too Faced Chocolate Bar palette. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het echter een geheel ander verhaal wanneer je je volledige huisstijl overneemt van een ander, gevestigd en bijzonder succesvol merk. Dat had ik niet verwacht van Hema. Ik bedoel, we besties girl, wat doe je nu toch plots?

P.S. Ik vind het trouwens verrassend dat Hema heeft besloten niet met stickertjes te werken. (Of komt dat nog? 👀)

naast elkaar

De producten an sich, de types verpakking, de kleuren en het gebruik ervan, de letters, … Het lash boost serum heeft dan weer een heel erg Fenty dop en de primer oogt wat Farsali. De algemene vibe blijft wel heel (heeellll) erg Glossier.

in de praktijk

Ik zou hebben kunnen zeggen: “ik boycott dit feestje en haal er lekker niets van in huis”, maar dat huis is voor 25% gevuld met Hema spul dus who am I kidding. Ik koos voor de face gloss in a tube (de birthday balm dot colm dupe zonder vanille), een glitz in a stick (een genaration g lipstick gone glittery) en het originele (als in: geen Glossier dupe, maar wel al gedaan door o.a. Smashbox) brow wonder loose powder.

De algemene indruk is dat de verpakking beter had gekund, zelfs voor budgetproducten. Zo is er het holografische streepje op de lipstick die je er af trekt wanneer je de (irritante) plakband verwijdert; laat die holo dan gewoon achterwege. In de flimsy dop van het wenkbrauwpoeder, dat ik ondertussen een vijftal keer gebruikt heb, zit al een barst, geen idee waarom.

De werking is ok. Het brow poeder (5,50) is erg fijn, de lippie (5,50) is veel vettiger dan een generation g maar ok als je niet vergelijkt en de face gloss (5,-) looks the part maar niet voor lang.

conclusie

De producten van B.A.E. zijn fijn als je on a budget bent, maar naar mijn mening geen waardige Glossier dupes. Probeer door de copycat huisstijl te kijken en zie de producten voor wat ze zijn an sich. (Prima!) Glossier was en blijft echter before anyone/anything else. De OG. En – helaas pindakaas – onverkrijgbaar in de Benelux.

2 Comments

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  1. 2 weken ago

    Leuke producten!

  2. 3 weken ago

    Echt onmiddellijk viel dat op he. Ondanks de gelijkenis kocht ik ook al de blush-tubes en die zitten nu standaard in mijn handtas. Ok en ik wil die face gloss ook nog wel testen. Hello glow!